PRO JEDNOTLIVCE
VSTUP UŽIVATELE
NOVÁ REGISTRACE
Nová registrace
 

Často kladené dotazy


Jsem zde poprvé. Jak se dostanu k normám?


Pokud jste na stránkách poprvé, přečtěte si prosím pokyny pro to jak začít. Najdete je zde.


Provedl jsem registraci, ale nepřišlo mi přístupové heslo


V tomto případě je nejčastější příčinou chybně vyplněná e-mailová adresa v registraci nebo nastavení Vašeho antispamového filtru, které brání doručení e-mailu. Pokud jde o chybnou e-mailovou adresu, naši pracovníci Vám ji mohou opravit. Antispamové filtry většinou zahazují e-maily, o kterých se domnívají, že to je tzv. Nevyžádaná pošta, do složky Odstraněná pošta v poštovním klientovi nebo na firemním serveru. Zkuste zprávu dohledat tam. Doručení také může bránit přeplněný obsah Vaší e-mailové schránky.


Zobrazuje se mi chybové hlášení Adobe Reader No perms found for this document...


 internet
 firewall

Adobe Adobe Acrobat se nemůže připojit prostřednictvím Internetu k permission serveru ÚNMZ, aby získal práva na otevření dokumentu. Příčinu je třeba hledat v připojení k Internetu.

Nejčastější příčiny:

1. Používání proxy serveru

Adobe Reader využívá pro připojení k Internetu defaultně nastavení z Internet Exploreru. Pokud uživatel používá jiný prohlížeč než Internet Explorer, nemusí v něm mít nastaven proxy server. Nastavte proxy server pro HTTP i pro HTTPS v Internet Exploreru. V případě nejasností se obraťte na správce počítačové sítě ve své firmě.

2. Používání osobního firewallu

Další častou chybou je, že uživatel používá na své počítači osobní firewall a má v něm zakázán přístup do internetu pro Adobe Reader. Je nutné, aby bylo povoleno odchozí spojení do Internetu pro Adobe Reader na portu 80 a 443.


Zobrazuje se mi hlášení Adobe Updater Chybí některé komponenty...


 Fopen

Příčinou je, že FileOpen plug-in pro Adobe Acrobat (event. pro Adobe Reader) není vůbec nebo není správně nainstalován.

Postup instalace FileOpen plug-inu:

Pokud se Vám zobrazí výše uvedené upozornění, nepoužívejte tlačítko OK. Adobe Updater by se pokusil instalátor plug-inu FileOpen vyhledat v Internetu. Ukončete tento dialog tlačítkem Konec a přejděte do ČSN online , sekce "Soubory ke stažení". Tam naleznete odkaz na instalátor pluginu.Před jeho instalací nejdříve odinstalujte původní verzi plug-inu přes Ovládací panely Windowws
Pokud používáte Internet Explorer na OS Windows a máte zapnutý chráněný režim, budete zabezpečením požádáni o povolení spuštění instaleru. Dále budete požádání o zavření Adobe Readeru nebo Adobe Acrobat.

Instalátor automaticky zjišťuje, kde máte naistalován Adobe Reader nebo Adobe Acrobat a instaluje FileOpen plug-in do příslušného adresáře plug-ins. Pokud máte v systému naistalováno více verzí Adobe Readeru nebo Acrobatu, nemusí instalátor umístit plug-in do všech verzí, a proto doporučujeme kontrolu instalace. Pokud máte více současně nainstalovaných verzí Adobe Readeru, nadbytečné verze odinstalujte a znovu spusťte instalaci plug-inu.
Správnou funkci plug-inu lze ověřit kliknutím na odkaz "Otestovat PDF plugin" nebo otevřením kterékoliv normy v ČSN online. Testovací PDF soubor však kontroluje pouze to, zda je plugin nainstalován, nikoliv další funkce, vyplývající z ochrany PDF souborů.


Zobrazuje se mi hlášení Presahl jste limit poctu pocitacu....


V souladu s podmínkami použití může uživatel otevírat PDF soubory na dvou počítačích. Systém si pamatuje první 2 počítače, z kterých dokumenty PDF otevřete, z dalších již nepůjde žádný soubor otevřít. Pokud chcete změnit tato PC, je nutné kontaktovat ÚNMZ. Poznámka: Jako další počítač systém započítává také jiný uživatelský účet na počítači nebo jiný operační systém, pokud má počítač duální instalaci operačního systému. V některých případech se toto hlášení může vyskytnout také z důvodu nevhodného nastavení Internet Exploreru nebo Acrobat Readru (tzv. Chráněný režim). Nastavení je popsáno zde v Často kladených dotazech.


PDF mi nejde otevřít bez připojení na internet. Co mám dělat?


Soubory je možné stáhnout na PC a otevírat i bez připojení k internetu po dobu 14 dnů. Avšak první otevření každého dokumentu je nutné uskutečnit vždy s aktivním připojení na internet. Po uplynutí 14-ti denní lhůty je nutné otevřít PDF soubor znovu s aktivním přihlášením do ČSN online.


Zobrazuje se mi hlášení Adobe Reader Vase prihlaseni vyprselo. Je nutne se znovu prihlasit na server.(problematika vložení serveru ČSNonline mezi důvěryhodné servery)




Buď vypršela expirace PDF, která je standardně 14 dní nebo se jedná o problém s cookies.

Nejprve se v každém případě znovu přihlaste. Pokud se při otevírání PDF souboru objeví hlášení znovu, i když jste přihlášeni, je třeba hledat příčinu v cookies.

Doporučujeme provést následující kroky:

1. Zkontrolujte používaný prohlížeč. Aplikace ČSN online podporuje pouze Internet Explorer 5 a vyšší verze a FireFox 2 a vyšší verze.(Doporučujeme používat Internet Explorer, jeho nastavení je nejsnažší.)
2. Ujistěte se, že máte nainstalovaný FileOpen plug-in. V případě, že jste instalovali plug-in před delší dobou, zaktualizujte verzi plug-inu. Instalátor se nachází v ČSN online(FileOpen plug-in)
3. Povolte ve svém prohlížeči ukládání cookies.Pokud máte verzi IE 7 nebo vyšší, tento krok můžete přeskočit.Je splněn automaticky nastavením podle bofu 4.
4. Pokud používáte Interent Explorer 7 a vyšší verzi na operačním systému Windows Vista nebo WIN7 přidejte server https://csnonline.unmz.cz mezi důvěryhodné servery (Možnosti internetu - Zabezpečení -Důvěryhodné servery) a zkontrolujte, zda je pro toto zabezpečení vypnutý chráněný režim(viz. obrázek, označeno šipkou).Po nastavení ještě pro jistotu smažte cookies pomocí tlačítka "Odstranit historii procházení" které je na záložce "Obecné".





V případě, že po přihlášení na server proběhne otevření PDF souboru v pořádku, ale přihlášení je vyžadováno při každém pokusu o otevření PDF souboru, zkontrolujte, zda nemáte nastaveno mazání cookies. Ve Firefox se nastavuje v menu (Nástroje – Možnosti – Soukromí – Důvěrná data - Nastavení). (viz.obrázek, označeno šipkou)



Každý prohlížeč používá defaultně jinou cestu k ukládání cookies a ukládání se provádí obecně do různých formátů (TXT, Sqlite). Internet Explorer používá TXT formát. FireFox používal do verze 2 též TXT formát, ale od verze 3 ukládá cookies do formátu Sqlite a to do souboru cookies.sqlite. Může se výjimečně stát, že je tento soubor poškozen a je tudíž pro aplikaci ČSN online nečitelný. Doporučujeme jeho smazání a opětovné přihlášení do ČSN online.


Jaké jsou podporované operační systémy a prohlížeče?


Lze použít operační systém Windows7, WIN 8, Win 10, prohlížeč Internet Explorer 9 a vyšší, MS Edge, Firefox a Google Chrome. Na tabletech lze použít iOS (nutný jiný prohlížeč) a Windows (nikoliv Windows Phone, nebo Win 10 Mobile).


Problémy s tiskem: Nemohu poslat výtisk na jinou tiskárnu.Tiskárna mi tiskne jednostranně, i když nastavím oboustranný tisk.Nelze použít funkci tisku více zmenšených stránek na jednu tiskovou stránku.Nevidím žádnou tiskárnu v seznamu nabízených tiskáren.


PDF soubory jsou chráněny proti změně. Proto se někdy nastavení tisku neprojeví, máte-li otevřený chráněný PDF soubor. Pokud chcete použít jinou tiskárnu nebo jiný způsob tisku (například oboustranný tisk) , nastavte výchozí stav tiskárny v Ovládacích panelech Windows, Ikona Tiskárny, ještě před otevřením chráněného souboru PDF. Funkci tisku více zmenšených stránek na jednu tiskovou stránku nelze z důvodu ochrany PDF souboru použít. Pokud uživatel nevidí v tiskovém dialogu žádnou tiskárnu, je potřeba vypnout tzv.chráněný režim Adobe Readru (nastavení viz jinde v Častých dotazech).


Jak mám prodloužit přístup do služby ČSN online na další období?


  1. 14 dní před datem vypršení služby bude odesláno první automatické upozornění na blížící se datum ukončení služby.
  2. Druhé upozornění bude odesláno těm, kteří po první výzvě neprovedli doobjednávku (3dny před datem vypršení služby).
  3. Od 14 dne před vypršením přístupu ke službě může uživatel doobjednat službu na další období a bude moci vybrat jakýkoliv typ licence, nehledě na to, jaký používal doposud. Dříve než 14 dní před vypršením není objednání možné, protože tlačítko „Odeslat objednávku“ není funkční. Je však funkční ještě po dobu 30 dní po dni vypršení služby.
  4. Při doobjednání se automaticky e-mailem odešle výzva k platbě. Variabilní symbol (číslo objednávky) je nový. Je uveden v e-mailu a je také dostupný v sekci Historie objednávek.
  5. Aktivace nové služby proběhne 1 až 3 dny po zaplacení. Pokud zbudou ke dni platby ještě nějaké dny do konce vypršení staré služby, nebudou přičteny k celkové délce nového období.
  6. V případě, že uživatel nebude reagovat na žádné avízo a prodloužení služby neobjedná, bude po 30 dnech od data expirace jeho účet stornován.
  7. Jestliže uživatel službu doobjedná, ale na výzvu k platbě nereaguje a neprovede platbu, bude po 30dnech objednávka stornována. Pak je už jedinou možností zcela nová registrace.
  8. Nevyčerpaný kredit tisku stránek bude převeden do dalšího období jen za předpokladu, že v dalším období bude uživatel mít předplacenu opět licenci s možností tisku a že služba bude získána prodloužením stávající licence(nikoliv novou registrací) .


Chráněný režim (chr.mód) a Rozšířené zabezpečení v Adobe Reader verze X, XI, DC


Zapnutý chráněný režim Adobe Readru může způsobovat to, že zásuvný modul (plugin) FileOpen, používaný na počítači uživatele, nemůže komunikovat se serverem ČSN online nebo s tiskárnou uživatele. Vypněte chráněný režim v Adobe Readru verze X a vyšší (v menu Úpravy >Předvolby >Zabezpečení-rozšířené). Vypnutí provedete vyprázdněním zaškrtávacích políčka "Zapnout po spuštění chráněný režim" a políčka "Povolit rozšířené zabezpečení". V některých verzích Adobe Readru se jedna z voleb nachází v menu Úpravy >Předvolby >Všeobecné. Po tomto nastavení Adobe Reader ukončete a znovu spusťte. Poznámka: Pokud nechcete vypnout v Adobe Readru chráněný režim pro všechny internetové servery, je možné ho vypnout výběrově pouze pro náš server. Jeho adresu vidíte v adresním řádku webového prohlížeče. Tuto možnost naleznete rovněž v nabídce Úpravy >Předvolby >Zabezpečení-rozšířené. Chráněný režim byl firmou Adobe zaveden až od verze X. V Acrobatu verze 9 a v nižších verzích není zaveden. Chráněný režim také může způsobovat hlášení "The printer is not allowed for secure printing.Do you want to change your choice?",případně hlášení, že server neodpovídá nebo že jeho odpověď nemůže být dekódována.


Při pokusu o přihlášení do ČSN online se mi zobrazí hlášení "Špatné přihlášení" nebo "Tento e-mail v systému neexistuje".


Nejčastější příčinou je to, že se uživatel hlásí do systému, kde není zaveden. Systémy ČSN online jsou dva: Do jednoho se registruje uživatel přes Internet, do druhého jej zavádí na základě smlouvy správce uživatelů ve Vaší firmě. Druhou nejčastější příčinou je překlep při zadávání přihlašovacích údajů, nebo použití staršího hesla. Překlep může uživatel omylem zadávat opakovaně, aniž by se toho všimnul, pokud má ve webovém prohlížeči zapnutou tzv. paměť formulářů a hesel. Heslo si může uživatel nechat vytvoři pomocí odkazu na vstupní stránce ČSN online. Každé heslo je unikátní a platí vždy to naposledy vytvořené.


Při instalaci pluginu se mi objeví hlášení Service “FileOpen Manager Service" could not be installed. Verify that you have sufficient to install systém services.




Hlášení může být způsobeno nedostatečnými právy přihlášeného uživatele počítače. V tom případě je nutné práva rozšířit nebo požádat o instalaci někoho, kdo má práva administrátora počítače.Druhou možností je, že hlášení je způsobeno tím, že v tom okamžiku běží služba “FileOpen Manager Service“ a instalátor ji nemůže ukončit. Zřejmě byl plugin již jednou nainstalovaný například u předchozí verze Acrobatu, nebyl odinstalovaný a nová verze Acrobatu o něm neví. Přesto zbytky pluginu na počítači běží. Řešení: 1)Nejprve se pokuste opravit instalaci pluginu použitím EXE verze instalátoru. Je ke stažení v menu Ke stažení. Instalátor stáhněte, uložte na počítač a pak teprve spusťte. 2)Pokud nebude oprava úspěšná, postupujte podle dalšího návodu, je určen pro pokročilejšího uživatele: Otevřete správce úloh (kombinace kláves CTRL-ALT-DEL). Ve správci úloh najděte na záložce "Procesy" proces s názvem FileOpen Manager Service a tento proces zastavte. V Ovládacích panelech Windows odinstalujte FileOpen Client, restartujte počítač a pak plugin znovu nainstalujte.


Nainstaloval jsem novou vezi Acrobatu a přestaly se mi otevírat normy. Acrobat se sice spustí, ale nic se nezobrazí, případně to po mě opakovaně požaduje instalaci pluginu FileOpen.


Nová verze Acrobatu se automaticky instaluje do jiné složky, než byla verze původní. Nová verze Acrobatu z toho důvodu plugin nedokáže najít a použít. Odinstalujte plugin přes Ovládací panely Windows v menu Programy (plugin najdete podle názvu FileOpen Client) a po restartu počítače stáhněte plugin z ČSN online (je v menu Ke stažení) a znovu ho nainstalujte.


Je možné používat ČSN online na tabletech ?


ČSN online funguje na tabletech s operačním systémem Windows 8 a tabletech iPAD.Na Windows 8 je možno instalovat standardní plugin. Pro iPAD je nutno místo pluginu nainstalovat takzvaný FileOpen Viewer. Je k disposici ke stažení zdarma v Apple Store. Při otevírání PDF je potřeba rychle zareagovat a zvolit "Otevření v..." a zvolit FileOpen Viewer. Pokud tato nabídka zmizí, je možné ji znovu zobrazit dotykem na bílé stránce, která se otevře. Zprovoznění na tabletu s Androidem zatím není možné. Americká firma FileOpen sice vytvořila prohlížeč pro Android, ale zatím pouze pro jejich speciální formát OPN, nikoliv pro PDF. Bohužel, nevíme , kdy prohlížeč pro OS Android bude k dispozici. Rovněž nelze použít Windows Phone.


Chybové hlášení "Načítání dokumentu PDF se nezdařilo" a deaktivace integrovaného prohlížeče PDF v Google Chrome nebo Edge.


Při otevírání PDF souboru v ČSN online přes prohlížeč Google Chrome se může objevit chybové hlášení "Načítání dokumentu PDF se nezdařilo." Počítač se zřejmě snaží otevřít PDF soubor přímo v okně internetového prohlížeče. Ten sice dokáže otevřít běžné PDF soubory, ale nikoliv chráněné soubory.Jejich otevření je možné výhradně pomocí Adobe Readeru s nainstalovaným pluginem FileOpen.V internetovém prohlížeči lze nastavit, zda se má PDF soubor otevřít přímo v okně internetového prohlížeče, nebo v Adobe Readeru. Deaktivace integrovaného prohlížeče je popsána v nápovědě programu Google Chrome. Provedete ji takto: Do adresního řádku Google Chrome zadejte příkaz chrome://plugins a klikněte na "Deaktivovat" u položky „Chrome PDF Viewer“. K otevírání PDF se pak bude automaticky vždy používat Adobe Reader. Pokud nechcete původní nastavení měnit, můžete použít jiný postup. Klikněte pravým tlačítkem myši na hlášení "Načítání dokumentu PDF se nezdařilo" a ze zobrazené nabídky zvolte "Uložit jako". Soubor PDF můžete uložit na počítač a dodatečně otevřít pomocí Adobe Readru. Poznámka: Zmiňované pluginy jsou pluginy prohlížeče Google Chrome, nejedná se o plugin FileOpen pro Adobe Reader. Obdobný problém může nastat v prohlížeči MS EDGE, pokud má nastaveno otevírání PDF přímo v okně tohoto webového prohlížeče.


Zobrazuje se mi hlášení "Aplikace Internet Explorer nemůže zobrazit tuto stránku."


Pokud se nejedná o chybu připojení počítače uživatele k Internetu(což je běžnější), pak může být problém s aktualizacemi Windows XP. Příčinou by mohlo být že nemáte nainstalovaný Service Pack 3. Je potřeba ho nainstalovat. V případě Windows Server 2003 (síťové servery)to může souviset s nenainstalovaným hotfixem KB 938397. Tyto starší systémy bez těchto aktualizací nepodporují šifrovací alogoritmus SHA-2 použité v našem SSL certifikátu.


Objevuje se mi hlášení: "The printer is not allowed for secure printing.Do you want to change your choice?"


Toto hlášení se objevuje, pokud plugin z nějakých důvodů nedostane potřebnou zpětnou odezvu od tiskárny. Příčiny mohou být různé, někdy obtížně dohledatelné. Nejčastější příčinou je zapnutý chráněný režim v Adobe Readru. Jeho nastavení se může nečekaně změnit i po automatické aktualizaci Adobe Readru. (Vypnutí chráněného režimu viz heslo: "Chráněný režim (chr.mód) a Rozšířené zabezpečení v Adobe Reader verze X a XI". Tato chyba se může kombinovat s chybou následkem neúplné instalace pluginu po automatické aktualizaci Adobe Readru. V tom případě doporučujeme přeinstalovat plugin FileOpen pomocí EXE instalátoru, staženého z ČSNonline.


Při otevírání normy ČSN na iPADu se mi zobrazí hlášení "Server failed to respond."


Spusťte FileOpen Viewer a zkontrolujte přes ikonu Nastavení(symbol ozubeného kola) jakou máte verzi. Pokud máte nižší než 2.3.5, pak FileOpen Viewer aktualizujte přes App Store firmy Apple.


Převádí se nevyčerpané tiskové stránky do dalšího předplaceného období ?


Ano, nevyčerpané tiskové strany budou převedeny do dalšího předplaceného období. Podmínkou, umožnující tyto stránky dočerpat, je však mít v novém období kteroukoliv licenci s povoleným tiskem.